جستجوی سریع
/ مجله مهرسا / 5 درس که بچه ها با ورزش کردن یاد می گیرند

5 درس که بچه ها با ورزش کردن یاد می گیرند

12 مرداد 1400 4
958بازدید

تنها از هر چهار کودک 60 دقیقه فعالیت بدنی توصیه شده انجام می شود و حدود یک سوم کودکان آمریکایی دارای اضافه وزن یا چاق هستند. با این اوصاف ، هیچ وقت برای والدین اینقدر مهم نبوده که اهمیت فعالیت را به فرزندان خود بیاموزند و ورزش راهی عالی برای انجام این کار است.


دکتر ناندینی مدان ، متخصص قلب کودکان در بیمارستان کودکان سنت کریستوفر می گوید:

"بزرگسالان باید بدانند که مزایای اساسی در رشد جسمی ، شناختی ، رفتاری و اجتماعی وجود دارد که با ورزش مکرر بدست می آید."

از او در مورد درس های مهم سلامتی که بچه ها می توانند از انجام ورزش های مورد علاقه خود یاد بگیرند ، پرسیدیم.



1- چگونه خوب غذا بخوریم

ورزش راهی عالی برای ایجاد انگیزه در فرزند شما برای خوردن بهتر غذا است. بچه ها فقط می توانند بشنوند "سبزیجات خود را بخورید ، آنها شما را بزرگ و قوی می کنند" قبل از اینکه معنی خود را از دست بدهد. با این حال ، توضیح دادن به فرزندتان که تغذیه مناسب باعث می شود او بالاتر بپرد ، سریعتر شنا کند ، بیشتر بدود - در ورزش مورد علاقه خود بهتر عمل می کند - یک رویکرد شخصی تر به همان پیام است.
2- اهمیت خواب خوب در شب

کودکانی که ورزش می کنند و به طور منظم ورزش می کنند بهتر از آنهایی که ورزش نمی کنند می خوابند. شکی نیست که خواب برای رشد و نمو مهم است. مغز استراحت کرده خلاق تر است ، می تواند مشکلات را بهتر حل کند ، تصمیمات بهتری بگیرد ، تمرکز بیشتری دارد و حافظه بهتری دارد. همه اینها در نهایت می تواند منجر به رفتار بهتر و نمرات بهتر در مدرسه شود.
3- نحوه مدیریت سلامت روانی آنها

اندورفین هایی که هنگام ورزش بچه ها ترشح می شوند سطح استرس را پایین می آورند و سطوح کم استرس با فشار خون سالم ، سیستم ایمنی قوی تر و پیشگیری از بیماری های قلبی مرتبط است. ورزش همچنین می تواند یک درمان موثر برای اضطراب و افسردگی باشد. دکتر مدن می افزاید: "کودکانی که ورزش می کنند تصور بهتری از خود دارند." به طور کلی ، ورزش روشهای موثر و سالمی را برای مدیریت سلامت روانی و عزت نفس به بچه ها آموزش می دهد-مهارتی که تا آخر عمر برای آنها باقی خواهد ماند.

4- عادات سالم قلب

ورزش همچنین به کودکان در حفظ وزن سالم و فشار خون کمک می کند. این می تواند خطر ابتلا به دیابت و کلسترول بالا را کاهش دهد و پایه ای برای یک قلب سالم ایجاد کند. به گفته دکتر مدن ، "فعالیت بدنی منظم ، به ویژه در دوران کودکی ، ممکن است مهمترین پیش بینی کننده سلامت قلب در بزرگسالان باشد."
5- تناسب اندام مادام العمر

در نهایت ، کودکان فعال بیشتر احتمال دارد که بزرگسالان فعال باشند. برای اینکه بچه ها عادات سالمی را ایجاد کنند ، به الگوهای خوب نیاز دارند. بهترین کاری که والدین می توانند برای فرزندان خود در زمینه ایجاد عادات ورزشی سالم انجام دهند این است که یک مثال خوب باشند. با هم ورزش کنید و آن را سرگرم کننده کنید. اگر کودکان بتوانند فعالیتهای مورد علاقه خود را بیابند ، به احتمال زیاد به تناسب اندام و سلامت قلب منجر می شود. آموزش نحوه حمایت از شیوه زندگی سالم در دوران جوانی به فرزندان خود یکی از بهترین درسهایی است که از شما می آموزند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
دسته بندی مقالات
0 محصول
ادامه خرید
تایید و تکمیل خرید
مجموع سبد
0 تومان