جستجوی سریع
/ مجله مهرسا / قطع عضو و اندام های مصنوعی مدرن

قطع عضو و اندام های مصنوعی مدرن

17 خرداد 1400 4
579بازدید

قطع شدن اندام می تواند یکی از آسیب زا ترین و تغییر دهنده زندگی در زندگی یک فرد باشد. بعد از جراحی ، افراد قطع عضو اغلب احساس می كنند كه در جای خود قرار ندارند و به چشم می آیند. سوفی دو اولیویرا باراتا ، هنرمند و کارشناس جلوه های ویژه ، با ایجاد پروتزهای باورنکردنی که منعکس کننده شخصیت صاحبان آنها است ، به قطع عضوها کمک می کند تا آن احساسات منفی را کاهش دهند.


هدف این اندام های مصنوعی مدرن بسیار چشمگیر جلوگیری از پنهان کردن ناتوانی در قطع عضوها و برجسته کردن آنها به روشی مثبت است. این هنرمند می خواهد توجه خود را به آنچه مشتری هایش دارند جلب کند نه به آنچه از دست داده اند.


پروتزهای هنری با اجازه دادن به آنها ، می توانند شخصیت خود را به گونه ای کاملاً منحصر به فرد نشان دهند و هرگز تکرار نشود ، قدرت را به قطع عضو باز می گرداند. آنها قطعات هنری پوشیدنی هستند که به معنای واقعی کلمه ، بخشی از بدن فرد استفاده کننده هستند.

خلاقیت های هنری در مواقع خاص مانند لباس گران قیمت یا جواهرات چشم نواز پوشیده می شوند. آنها می توانند نکات خارق العاده ای برای صحبت باشند و به فرد حسی اعتماد به نفس و زیبایی دهند که ممکن است بعد از معلولیت احساس نکرده باشند.

هیو هر یک رهبر در زمینه تحقیقات پروتز و بیونیک است. بازدید وی نویدبخش هیجان انگیز خواهد بود زیرا او شاهد کار مداوم دانشکده و دانشجویان UT دالاس است و همچنین با کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارهای مهم وی ، "دکتر رابرت دی گرگ ، استادیار مهندسی مکانیک و مدیر گفت. از آزمایشگاه سیستم های کنترل حرکتی در UT دالاس.

هر ، که یک فرد قطع عضو است ، مسئول پیشرفت در اندام بیونیک است که باعث افزایش تحرک می شود و امید جدیدی به افراد دارای معلولیت جسمی ارائه می دهد. گروه تحقیقاتی Herr برای بیماران مبتلا به قطع پا ، پروتزهای زانو تطبیقی ​​راه رفتن را برای بیماران قطع عضو و اسکلت خارجی ایجاد کرده است ، بیماری ناشی از سکته مغزی ، فلج مغزی و مولتیپل اسکلروزیس

Herr همچنین پاهای بیونیک و اولین سیستم پا و گوساله بیونیک جهان را با نام BiOM طراحی کرد. زانوی کنترل شده توسط وی در سال 2004 یکی از "ده اختراع برتر" تایم بود و پروتز رباتیک مچ پا و پا او نیز در سال 2007 همین لیست را ثبت کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
دسته بندی مقالات
0 محصول
ادامه خرید
تایید و تکمیل خرید
مجموع سبد
0 تومان