جستجوی سریع
/ مجله مهرسا / رشد مغز کودک

رشد مغز کودک

17 اسفند 1399 5
745بازدید

توسعه مغز و سلامت اولیه

سالهای اولیه زندگی کودک برای سلامتی و رشد بعدی بسیار مهم است. یکی از دلایل اصلی رشد سریع مغز از قبل از تولد و ادامه آن در اوایل کودکی است. اگرچه مغز به رشد و تغییر خود در بزرگسالی ادامه می دهد ، 8 سال اول می تواند پایه ای برای یادگیری در آینده ، سلامتی و موفقیت در زندگی ایجاد کند.
میزان رشد مغز علاوه بر ژن ها به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله:

- تغذیه مناسب از بارداری شروع می شود
- قرار گرفتن در معرض سموم یا عفونت ها


تجربیات کودک با سایر مردم و جهان

پرورش و مراقبت پاسخگو از بدن و ذهن کودک رمز حمایت از رشد سالم مغز است. تجربیات مثبت یا منفی می توانند رشد کودک را شکل دهند و می توانند تأثیرات مادام العمر داشته باشند. برای پرورش بدن و روان کودک خود ، والدین و مراقبان به حمایت و منابع مناسب نیاز دارند. مراقبت مناسب از کودکان ، از قبل از تولد شروع شده و تا کودکی ادامه می یابد ، رشد خوب مغز کودک و رسیدن به پتانسیل کامل خود را تضمین می کند. CDC در تلاش است تا از کودکان محافظت کند تا مغز آنها شروع سالمی داشته باشد.

اهمیت تجربیات دوران کودکی برای رشد مغز

کودکان برای یادگیری آماده به دنیا می آیند و در طی سالیان متمادی مهارت های بسیاری برای یادگیری دارند. آنها به والدین ، ​​اعضای خانواده و سایر مراقبان به عنوان اولین معلم خود برای ایجاد مهارت های مناسب برای استقلال و زندگی سالم و موفق ، وابسته هستند. چگونگی رشد مغز به شدت تحت تأثیر تجربیات کودک با سایر افراد و جهان است. پرورش مراقبت از ذهن برای رشد مغز بسیار مهم است. کودکان در محیطی امن که از غفلت در برابر آنها محافظت می شود و از نماد استرس خارجی اکسترنال یا مزمن با فرصت های فراوان برای بازی و اکتشاف ، بهتر رشد می کنند و می آموزند.

والدین و سایر مراقبان می توانند با صحبت ، بازی با کودک و مراقبت از کودک خود از رشد سالم مغز حمایت کنند. هنگامی که والدین هنگام صحبت و بازی نوبت می شوند ، کودکان بهتر یاد می گیرند و مهارت ها و علایق فرزندشان را افزایش می دهند. پرورش کودک با درک نیازهای او و واکنش حساس به محافظت از مغز کودکان در برابر استرس کمک می کند. صحبت با کودکان و قرار دادن آنها در معرض کتاب ، داستان و آهنگ به تقویت زبان و ارتباط کودکان کمک می کند ، که آنها را در مسیر یادگیری و موفقیت در مدرسه قرار می دهد.

قرار گرفتن در معرض استرس و ضربه می تواند پیامدهای منفی طولانی مدت برای مغز کودک داشته باشد ، در حالی که صحبت کردن ، خواندن و بازی می تواند رشد مغز را تحریک کند. اطمینان از اینکه والدین ، ​​مراقبان و مراقبین اولیه کودکی از منابع و مهارت های لازم برای ارائه مراقبت های ایمن ، پایدار ، پرورشی و تحریک کننده برخوردار هستند ، یک هدف مهم بهداشت عمومی است.

هنگامی که کودکان در معرض خطر هستند ، پیگیری رشد کودکان و اطمینان از رسیدن آنها به نقاط عطف رشد می تواند به شما کمک کند تا هرگونه مشکلی در مراحل اولیه شناسایی شود و کودکان بتوانند مداخله مورد نیاز خود را دریافت کنند.

یک شروع سالم برای مغز

برای یادگیری و رشد مناسب ، مغز کودک باید سالم باشد و از بیماری ها و سایر خطرات محافظت شود. ارتقا the رشد مغز سالم می تواند حتی قبل از بارداری شروع شود. به عنوان مثال ، یک رژیم غذایی سالم و مواد مغذی مناسب مانند اسید فولیک کافی باعث بارداری سالم و سیستم عصبی سالم در کودک در حال رشد می شود. واکسیناسیون می تواند از زنان باردار در برابر عفونت هایی که می توانند به مغز نوزاد متولد شده آسیب برسانند ، محافظت کند.


در دوران بارداری ، مغز می تواند تحت تأثیر بسیاری از خطرات ، مانند بیماری های عفونی مانند سیتومگالوویروس یا ویروس زیکا ، قرار گرفتن در معرض سموم ، از جمله سیگار کشیدن یا الکل ، یا هنگامی که مادران باردار دچار استرس ، ضربه یا شرایط بهداشت روانی مانند افسردگی. مراقبت های بهداشتی منظم در دوران بارداری می تواند به جلوگیری از عوارض ، از جمله زایمان زودرس ، که می تواند مغز کودک را تحت تأثیر قرار دهد ، کمک کند. غربالگری نوزادان می تواند شرایطی را که به طور بالقوه برای مغز کودک خطرناک است مانند فنیل کتونوریا (PKU) تشخیص دهد.

رشد سالم مغز در دوران نوزادی به مراقبت و تغذیه مناسب بستگی دارد. از آنجا که مغز کودکان هنوز در حال رشد است ، به ویژه در برابر آسیب های ضربه ای سر ، عفونت ها یا سموم مانند سرب آسیب پذیر است. واکسن های دوران کودکی ، مانند واکسن سرخک ، می تواند کودکان را از عوارض خطرناکی مانند تورم مغز محافظت کند. اطمینان از دسترسی والدین و مراقبان به غذاهای سالم و مکان های زندگی و بازی که برای کودکشان سالم و بی خطر باشد ، می تواند به آنها کمک کند مراقبت های پرورشی بیشتری انجام دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
دسته بندی مقالات
0 محصول
ادامه خرید
تایید و تکمیل خرید
مجموع سبد
0 تومان