جستجوی سریع
/ مجله مهرسا / گلهای زرد لطیف با مزایای زیاد

گلهای زرد لطیف با مزایای زیاد

25 خرداد 1400 5
1362بازدید

هنگامی که گرمای تابستان به نیمکره شمالی برخورد می کند ، برخی از شکوفه های ظریف یا می میرند یا پژمرده می شوند زیرا آنها نمی توانند آب و هوا را تحمل کنند. با این وجود نوعی گیاه گلدار وجود دارد که می تواند گرما و خشکسالی را تحمل کند. این گیاه سنت جان است ، که یک گیاه زیبا و مفید است.


این گیاه که معمولاً به عنوان خار مریم شناخته می شود ، دارای ریزوم های گسترده و خزنده است. ساقه های قائم آن تقریباً 3 فوت (1 متر) رشد می کنند و در قسمت فوقانی منشعب می شوند. در امتداد ساقه برگهای باریک ، مستطیلی و سبز مایل به زرد رشد می کنند که دارای نقاط شفافی در سراسر بافت هستند ، و در بعضی اوقات در سطح پایین چند نقطه سیاه وجود دارد. برگها مخالف ، بدون ساقه و تقریباً 1/2 اینچ طول دارند.

عرض گلهای پنج ضلعی St. John's Wort تا 1 اینچ عرض دارد و یک رنگ زرد روشن با نقاط سیاه واضح دارند. در اواخر شاخه های فوقانی ، بین اواخر بهار و اوایل تا اواسط تابستان ، گلها به صورت گسترده (دسته های گل با یک ساقه مرکزی و یک گل انتهایی). کاسبرگهای نوک تیز گلها دارای نقاط غده ای در بافت هستند. گلها همچنین دارای پرچمهای زیادی هستند که در قاعده به سه بسته بسته می شوند. دانه های گرده بیضوی هستند. هنگامی که غلافهای دانه یا جوانه های گل ، مایع قرمز / بنفش خرد می شوند. این اتفاق در هنگام خرد شدن گلها رخ نمی دهد.


سنت جان یک گیاه ترکیبی است. در مناطق معتدل اوراسیا یافت می شود. این گل های زرد نمایشی ، ستاره ای شکل ، با پرچم های بلند و نوک زرد ارائه می دهد. دوره گلدهی این گیاه از اوایل تا اواخر تابستان می افتد. سالهاست که از این گل برای درمان های گیاهی استفاده می شود تا انواع مشکلات پزشکی مانند التهاب ها ، سوختگی ها و زخم ها را بهبود بخشد. همچنین شواهد علمی قوی وجود دارد که نشان می دهد در برابر افسردگی و بی خوابی بسیار مثر است.


مخمر سنت جان گیاهی  است که زیاد به نگهداری خاصی ندارد، بنابراین برای باغبانان تازه کار و کسانی که وقت کافی برای مراقبت از گیاهان خانگی ندارند بسیار مناسب است. این گیاه در خاک زهکشی شده با رطوبت متوسط ​​و سایه بخشی بهتر رشد می کند. به طور کلی آفت و بیماری نیست ، بنابراین اگر می خواهید هنگام مسافرت توسط اشکالات جویده شود ، نگران نباشید. با این حال ، لطفا توجه داشته باشید که ممکن است در بعضی مناطق تهاجمی باشد. همچنین کودکان و حیوانات خانگی خود را از آن دور نگه دارید تا از بلعیدن تصادفی جلوگیری شود.


خواص درمانی
دو قاشق غذاخوری برگ و گل را درون یک فنجان آب ، کوکا بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند. باعث تسکین سردرد ، میگرن و ناراحتی پریود می شود. توصیه می شود گیاهان را هنگام گلدهی بگیرید ، آنها را در فضای باز خشک کنید و آنها را (گلها و گلها بدون گل مژه) در یک لیوان بسته نگه دارید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
دسته بندی مقالات
0 محصول
ادامه خرید
تایید و تکمیل خرید
مجموع سبد
0 تومان