جستجوی سریع
/ مجله مهرسا / عسل چگونه به تناسب اندام شما کمک می کند؟

عسل چگونه به تناسب اندام شما کمک می کند؟

26 اردیبهشت 1400 4
594بازدید

تناسب اندام یکی از دغدغه های فعلی افراد است و استفاده از عسل در تناسب اندام راهکار ویژه و خاصی است که به سادگی و بدون هیچ گونه عوارضی ، تناسب اندام را در افراد ایجاد می کند. معجون عسل و دارچین به همراه آبلیموی طبیعی و تازه ، معجونی خاص برای تناسب اندام است.


تناسب اندام در دنیای امروز مورد توجه واقع شده است. این موضوع شاید بیشتر مورد توجه جوانان و به ویژه دختران جوان باشد تا اندام متناسب داشته باشند و جذاب تر به نظر برسند. این موضوع برای این افراد آنقدر مهم است که حاضرند هزینه های گزافی برای این موضوع خرج کنند. راهکارهایی که برای تناسب اندام در این افراد مورد توجه است، راهکارهای زود بازدهی است که عموما مضرات فراوانی برای بدن انسان دارد.

جدای از اینکه تناسب اندام برای زیبایی مهم باشد، این موضوع نقش بسزایی در سلامتی دارد. اگر تناسب اندام به صورت طبیعی و نه با داروهای شیمیایی ایجاد و حفظ شود، باعث جلوگیری از بروز انواع بیماری شده و درمان بیماری های مختلف را تسریع می بخشد. به همین منظور است که پزشکان متعهد نه تنها به جوانان بلکه به افراد مسن نیز توصیه می کنند به روش های طبیعی تناسب اندام داشته باشند.


برخی گمان می کنند تناسب اندام تنها به معنای لاغر شدن و کاهش وزن است؛ اما اینطور نیست و بسیاری از افراد از کمبود وزن رنج می برند و دوست دارند چاق شوند. دارویی که مشترک بین افرادی باشد که نیاز به چاق شدن و افرادی که نیاز به لاغر شدن دارند، یافت نمی شود.

درست است که بخشی از تناسب اندام به وسیله رعایت در مورد غذا خوردن یا نخوردن و یا ورزش بدست می آید؛اما بهتر است روش هایی برای تسریع نیز ارائه شود. یکی از بهترین راهکارها برای تسریع در ایجاد تناسب اندام و لاغری و چاقی، استفاده از عسل است. عسل داروی لاغری نیست ؛ همانطور که عسل داروی چاقی نیز نیست.

عسل به معنای واقعی متناسب کننده اندام است. یعنی افراد چاق می توانند با استفاده از عسل و حذف شکر از برنامه غذایی خود، خیلی سریع روند لاغری خود را پیگیری کنند. در کنار این افراد، افراد لاغر که می خواهند چاق شوند با استفاده عسل که حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است، زودتر چاق می شوند. عسل با انرژی فراوانی که تولید می کند هم افراد لاغر را از بی حسی خارج می کند و هم به افراد چاق نیروی لازم برای تحمل رژیم های غذایی را می بخشد.

خواص عسل چیست؟

عسل مخصوصا در صورت خالص بودن، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
١. عسل دارویی فوق‌العاده برای درمان سرفه است

سازمان بهداشت جهانی (WHO) عسل را تسکین‌دهنده‌ای معرفی کرده است که با ایجاد لایه‌ای محافظ، سوزش گلو یا دهان را درمان می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد عسل مانند دکسترومتروفان (dextromethorphan ماده‌ی اصلی در داروهای درمان سرفه)، در بهبود سرفه و مشکلات تنفسی ناتشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان بسیار مؤثر است.
٢. عسل زخم‌ها را درمان می‌کند

عسل از طریق یک فرایند آنزیمی پراکسید هیدروژن را آزاد می‌کند که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی به آن می‌بخشد، اما عسل مانوکا حاوی ماده‌ای دیگر است که آن را نسبت به سایر عسل‌ها قوی‌تر و باکتر‌ی‌ها را نابود می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد انواع عسل فرآوری نشده به درمان و التیام زخم‌ها کمک می‌کند و در یک پژوهش ۵۸ مورد از ۵۹ زخم مورد بررسی از طریق عسل به طور قابل‌توجهی بهبود یافتند.

٣. عسل به درمان پوست سر کمک می‌کند

عسل رقیق شده با آب گرم در درمان درماتیت سبوره‌ای (seborrheic dermatitis) یا شوره و خارش سر مؤثر است. در یک آزمایش با به‌کارگیری این روش، هر یک روز در میان به مدت ۴ هفته همه‌ی بیماران مبتلا به این مشکل درمان شدند. طبق گزارش محققان در این آزمایش:

«خارش و پوسته‌ی سر بیماران در مدت یک هفته از بین رفت، ضایعات پوستی طی دو هفته کاملا التیام یافتند. علاوه بر آن بیماران احساس می‌کردند ریزش موهایشان کم شده است.»


۴. انرژی بدن را افزایش می‌دهد

یک رژیم غذای سالم و کامل به همراه خواب مناسب بهترین شیوه برای افزایش انرژی است، اما اگر به دنبال یک ماده‌ی انرژی‌بخش سریع هستید، عسل گزینه‌ی مناسبی است. به خصوص برای ورزشکارانی که در پی یک غذای مقوی هستند تا بتواند مدت زمان بیشتری توان جسمی خود را حفظ کنند، عسل ماده‌ی غذایی فوق‌العاده‌ای است.



۵. حساسیت‌ها و آلرژی را کاهش می‌دهد

عسل محلی که توسط زنبورها از گرده‌ی گیاهان محلی جمع‌آوری شده، ممکن است اندکی حساسیت‌زا باشد. از لحاظ تئوری عسل می‌تواند با فعال کردن سیستم ایمنی بدن در طول زمان به‌طور طبیعی ماده‌ی ایمنی ضد حساسیت ایجاد کند. توصیه‌ی معمول این است که چند ماه پیش از شروع فصل آلرژی، روزانه یک قاشق چای‌خوری عسل محلی خورده شود تا سیستم ایمنی بدن امکان تولید این ماده ضد حساسیت را داشته باشد. عسل مصرفی حتما باید محلی باشد، زیرا گرده‌ی گیاهان محلی باعث حساسیت می‌شود و اگر عسل از گیاهان سایر مناطق باشد، طبیعتا نتیجه‌ی مطلوبی به دست نمی‌آید.

با اینکه تحقیقات صورت گرفته در این مورد نتایج متفاوتی را نشان داده، اما یک پژوهش در این مورد بیان می‌کند در فصل گرده‌افشانی درختان توس، در گروهی که از عسل به‌دست آمده از گرده‌ی این گیاه استفاده کرده بودند، نتایج زیر مشاهده شد:

۶۰ درصد کاهش علائم آلرژی؛
روزهای بدون آلرژی به میزان دو برابر کمتر از سایرین؛
۷۰ درصد کاهش علائم شدید آلرژی؛
۵۰ درصد کاهش مصرف آنتی‌هیستامین‌ها.


6.درمان تبخال با عسل
عسلی که کیفیت مناسبی داشته باشد به دلایل زیر در درمان انواع زخم‌ها و همچنین تبخال نیز مؤثر است:

مایع ترشح شده از زخم را خشک می‌کند؛
قند بالای موجود در آن مانع از رشد میکروارگانیسم می‌شود؛
زنبورهای کارگر آنزیم اکسید گلوکز به شهد ترشح می‌کنند که بعد از گذاشتن عسل روی زخم باعث آزاد شدن پراکسید هیدروژن می‌شود؛ پراکسید هیدروژن خاصیت ضدمیکروبی دارد.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
دسته بندی مقالات
0 محصول
ادامه خرید
تایید و تکمیل خرید
مجموع سبد
0 تومان